Endnu en uge er gået og søndag er derfor en god dag hvor man kan reflektere over sit mentale helbred og dele sine tanker og på den måde afrunde den forgangne uge.

Hvordan har du haft det? Er der noget, der har fyldt meget, gjort dig glad, eller måske været udfordrende?

Del så meget eller så lidt, som du har lyst til.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver søndag kl 06.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

  • Nangijala@feddit.dk
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    6
    ·
    1 month ago

    Vi nyder nogle stille og rolige dage for tiden. Jeg bliver hele tiden bedre til at holde fri når jeg har fri.

    Jeg har hjemmearbejdsdage og dage hvor jeg er afsted. Kæreste henter mig om eftermiddagen og hvis vejret er til det, tager vi ud på forskellige strande og leder efter slebne glasskår.

    Faktisk samler vi alt glas op som vi finder, fordi uslebne glasskår jo kan sætte sig i fødderne på uanende badegæster. Vi har én bestemt strand vi er vendt tilbage til flere gange. Vi samler over et kilo glas hver gang vi er afsted. Det er vildt at der bliver bed med at ligge så meget selvom vi støvsuger stranden hver gang vi er der. De uslebne stykker har vi tænkt os at sortere fra og køre ud på genbrugspladsen.

    På en af mine hjemmedage forleden, brugte jeg mine pauser på at plante vores små tallerkensmækkere ud i haven og så sommerblomster på et stykke jord, jeg blottede for frøene. Jeg ved godt at det er sådan noget ligegyldigt noget for folk der allerede har have og er vant til at gå og nusse om deres planter, men hold kæft, hvor det føles som en luksus at have det.

    En af de andre dage blev jeg tidligt færdig og tog ned i den lokale bog & ide for at finde hobbitten. Vi har næsten lige haft Ringenes Herre-maraton derhjemme og jeg fik lyst til at samle videre på tolkiens værker og hobbitten har jeg altid manglet. De havde ikke skyggen af Tolkien i butikken, hvilket kom bag på mig. Til gengæld havde de læselamper til salg!!

    Så sådan en købte jeg og det har gjort underværker for min læselyst om aftenen. Er kommet et godt hug ind i Black Beauty og det har været en fed oplevelse indtil videre. Er på ingen måde en hestepige, men Black Beauty er heller ikke en hestepigebog, selvom de fleste nok ville tro.

    Faktisk så er Black Beauty direkte medvirkende til, at der findes dyrevelfærdslove i dag. Den vakte så meget opsigt i 1800tallets England, at der kom mere fokus på at give heste rettigheder og anerkende dem som levende, intelligente væsner.

    Sproget er meget simpelt og nemt at forstå og hvert kapitel er sin egen lille mini-fortælling om hestes vilkår i menneskers hænder og de kompleksiteter der følger med.

    Hvad hobbitten angår, så har jeg kig på en rigtig flot udgave som er lidt dyr og som kommer på ønskelisten over ting jeg gerne vil have, når jeg synes jeg har råd. Der er udfoldelige kort og den er fyldt med tolkiens egne illustrationer. Så fin!

    Det er ikke sommerferie, men det føles næsten sådan. Håber lidt, at det her kan være min tilværelse fremadrettet for det er simpelthen så rart at have overskud til at holde fri.