Det er en dum artikel - det ville være bedre bare at ignorere Bezos. Bezos laver et retorisk fif, og taler antageligt om US federal income tax. Ikke moms (VAT) og lignende. Som de fattige betaler masser af.
Desuden inkluderer den halvdel som ikke betaler skat jo åbenlyst børn, studerende, og gamle. Så længe disse ikke er isoleret fra statistikken, så er det meningsløst.
Som artiklen også selv skriver:
Faktisk viste en beregning fra to fremtrædende økonomer ved University of California i Berkeley, Emmanuel Saez og Gabriel Zucman, i 2019, at de 400 rigeste familier i USA havde en effektiv skatterate på 23 procent - mod 24 procent for den dårligst lønnede halvdel af befolkningen.
Så Jeff Bezoz’s indlæg har mere karakter af en troll, end et sagligt indlæg.
Det er en dum artikel - det ville være bedre bare at ignorere Bezos. Bezos laver et retorisk fif, og taler antageligt om US federal income tax. Ikke moms (VAT) og lignende. Som de fattige betaler masser af.
Desuden inkluderer den halvdel som ikke betaler skat jo åbenlyst børn, studerende, og gamle. Så længe disse ikke er isoleret fra statistikken, så er det meningsløst.
Som artiklen også selv skriver:
Så Jeff Bezoz’s indlæg har mere karakter af en troll, end et sagligt indlæg.