Jeg har ikke set noget konkret som tyder på at chatbot-services som Claude, ChatGPT osv. Har indlejret reklamer. Men det ville ligne den slags firmaer at snige noget ind ad bagdøren.
Uanset så er jeg sikker på at det er der vi bevæger os hen hvis de services nogensinde skal blive profitable.
De er allerede i gang med at introducere reklamer på en eller anden måde, se fx OpenAIs blog her. Her siger de:
Ads do not influence the answers ChatGPT gives you.
Det tror jeg også stadig gælder. Men hvis vi ser på de massive investeringer der er, og hvor mange penge OpenAI skal vinde tilbage, og vi husker historien, som er en endeløs vandring mod flere og flere reklamer over det hele, så stillere jeg mig meget skeptisk overfor hvor længe det stadig gælder. Jeg ville højst give det 5 år.
I kan være stensikre på at det kommer.
Lige nu handler det om at få folk til at bruge platformen. Når først brugerne er der, så kommer indtjeningsmulighederne.
Det er nøjagtigt samme historie med Google, Meta, Instagram, TikTok osv. Du kommer til at betale for det du får ved at sælge din opmærksomhed.
Jeg har ikke set noget konkret som tyder på at chatbot-services som Claude, ChatGPT osv. Har indlejret reklamer. Men det ville ligne den slags firmaer at snige noget ind ad bagdøren.
Uanset så er jeg sikker på at det er der vi bevæger os hen hvis de services nogensinde skal blive profitable.
De er allerede i gang med at introducere reklamer på en eller anden måde, se fx OpenAIs blog her. Her siger de:
Det tror jeg også stadig gælder. Men hvis vi ser på de massive investeringer der er, og hvor mange penge OpenAI skal vinde tilbage, og vi husker historien, som er en endeløs vandring mod flere og flere reklamer over det hele, så stillere jeg mig meget skeptisk overfor hvor længe det stadig gælder. Jeg ville højst give det 5 år.
Ja, ChatGPT er vidst på vej med reklamer.
Så fyrrede Claude-teamet de her videoer af: https://www.youtube.com/playlist?list=PLf2m23nhTg1OW258b3XBiJME7tgrRk-KI
Anthropics eget oplæg om reklamer: https://www.anthropic.com/news/claude-is-a-space-to-think
I kan være stensikre på at det kommer. Lige nu handler det om at få folk til at bruge platformen. Når først brugerne er der, så kommer indtjeningsmulighederne. Det er nøjagtigt samme historie med Google, Meta, Instagram, TikTok osv. Du kommer til at betale for det du får ved at sælge din opmærksomhed.