Altså, er jeg fuldstændig på månen i min vurdering af hvad der er en almindelig indkomst?
Har en gennemsnitlig “arbejder” med små børn normalt knap 27.000 efter skat om måneden?
Og har en gennemsnitlig “funktionær” med børnehavebørn 38.500 efter skat om måneden?
Nu er Cepos ved gud ikke på min liste over pålidelige kilder, men det her virker ekstra optimistisk i mine øjne. Særligt fordi det i begge tilfælde er gruppen “med børn i børnehave”, hvor de fleste vel må forventes stadig at være i starten af deres karriere?

Det er helt vildt at DR kan finde på at offentliggøre de her tal uden at granske dem. Det er et klassisk eksempel på “CEO says” journalisme.
Jeg vil selv skrive til DR og bede dem køre en historie om, at Cepos har vundet kapløbet om at komme til månen.