Jeg har en bekendt der er offentligt ansat, lærer
Han har ingen problemer med at melde sig syg en dag hvis han ikke lige har nået hvad han skal i haven.
Muligt der er noget i kulturen i det offentlige.
Jeg synes det lyder så tamt bare at sige det skyldes ledelse, nærmest alle ledere i det offentlige skulle i så fald være ringere end det private. Det nægter jeg at tro på.
Stort set alle i min familie er offentligt ansatte, og jeg har ikke oplevet nogle af dem “pjække”, men en i min familie, som sidder i lederstilling, havde én til en jobsamtale hvor ansøgeren spurgte hvor meget fravær man måtte have…
Synes det er en sød (og self lidt problematisk) historie.
Havde ikke lige en umiddelbar pointe med min kommentar… Andet end at mentaliteten måske er lidt anderledes i det offentlige.
Jeg har en bekendt der er offentligt ansat, lærer Han har ingen problemer med at melde sig syg en dag hvis han ikke lige har nået hvad han skal i haven. Muligt der er noget i kulturen i det offentlige.
Jeg synes det lyder så tamt bare at sige det skyldes ledelse, nærmest alle ledere i det offentlige skulle i så fald være ringere end det private. Det nægter jeg at tro på.
Stort set alle i min familie er offentligt ansatte, og jeg har ikke oplevet nogle af dem “pjække”, men en i min familie, som sidder i lederstilling, havde én til en jobsamtale hvor ansøgeren spurgte hvor meget fravær man måtte have…
Synes det er en sød (og self lidt problematisk) historie.
Havde ikke lige en umiddelbar pointe med min kommentar… Andet end at mentaliteten måske er lidt anderledes i det offentlige.