• SorteKanin@feddit.dkOPM
    link
    fedilink
    arrow-up
    6
    ·
    2 months ago

    Fra pressemeddelelsen:

    Dansk Folkeparti har tilkendegivet, at partiet indstiller til Hans Majestæt Kongen at udpege Troels Lund Poulsen, formand for Venstre, som forhandlingsleder, idet det forudsættes, at der dannes en borgerlig regering, der 1) har det som eksplicit mål at indføre foranstaltninger, der vil medføre muslimsk netto-udvandring af Danmark og 2) ikke indebærer deltagelse af Socialdemokratiet og Moderaterne.

    Så DF har givet Troels Lund denne fuldstændig umulige opgave: At danne en blå regering uden S og M. Altså blå blok kan ikke tælle til 90, så medmindre DF har tænkt sig en regering med blå blok uden S og M men inklusive røde partier, så er det jo helt umuligt.

    • Underbroen@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      6
      ·
      2 months ago

      Det lugter langt væk af, at Maga Morten har læst meningsmålinger og tænker at et nyt valg vil gavne ham mest. Jeg bliver træt. Hans Christian, jeg går op og lægger mig.