Jeg ville bare dele at jeg har udbetalt SU-lånet i dag og at det er en stor dag! Jeg ved nogen har en indstilling til at det kan løbe så længe som muligt, men jeg vil gerne være gældsfri!
Nogen gang kommer der også pæle om større gæld og dette kan måske være lidt inspiration? Jeg har betalt 200k af over 5 år og sparet til hus samtidigt og levet sparsommeligt, men ikke på en sten.
God dag til alle!

Det er sku en fornuftig og flot præstation. Godt gået 👏👏 Selvom det er en ret billig gæld, er det jo stadig gæld. Så kan sagtens forstå din prioritering!
Tak! Det er også mest det mentale der har motiveret det. Men når der er snak om så “små” beløb er tabet heller ikke så stort.
Fx 100k i SU-lån: gevinst i ikke betalte renter 2600 dkk
100k i aktier eller andet med 7% afkast er 7000
Så det “koster mig” 5000 at betale det ud. Så er der selvfølgelig renters renter og så videre, men hvis nu lånet var på en milliard så kunne det måske bedt betale sig at vente